De meerwaarde van een NLP kindercoach opleiding ten opzichte van een gewone kindercoach opleiding

International Director for Education for The Society of NLP Kate Benson

International Director for Education for The Society of NLP Kate Benson

De volgende drie verschillen geven een grote meerwaarde aan een NLP kindercoach opleiding:

  1. Directieve coaching of niet
    Het grootste verschil tussen NLP kindercoaching en gewone kindercoaching is dat NLP kindercoaching directief is. Dat wil zeggen dat je als NLP kindercoach veel suggesties geeft aan het kind hoe uit moeilijke situaties te komen of verder te groeien. Bij gewone coaching is het uitgangspunt eigenlijk altijd dat de coach niet met oplossingen komt, maar dat het kind zelf de oplossing moet vinden. Uiteraard gaan we er bij NLP kindercoaching ook vanuit dat het het kind is dat de oplossing uiteindelijk zelf dient toe te passen. Niemand kan voor een ander denken of voelen. Tegelijkertijd helpt het kinderen enorm wanneer ze wel handvatten krijgen aangereikt over hoe ze van A naar B komen.
  2. Hypnotisch taalgebruik
    Binnen NLP maken we veelvuldig gebruik van hypnotische taal. Veel van wat er binnen NLP kindercoaching gedaan wordt, is gericht op het onbewuste van het kind. Dit in tegenstelling tot gewone kindercoaching dat meer cognitief is ingesteld. Het is onze ervaring dat emoties en gevoelens veel meer worden beïnvloed door het onbewuste dan door het bewustzijn. Om die reden zijn alle NLP technieken gericht op het onbewuste en is er veel sprake van hypnotische taalgebruik.
  3. Wetenschappelijke onderbouwing
    Vooropgesteld: NLP is geen wetenschap en er is ook geen wetenschappelijk bewijs voor NLP. Echter, als enige NLP instituut wereldwijd werken wij samen met het Aubrey Daniels Research Institute for Behavior Analysis van de Vrije Universiteit van Amsterdam aan de ontwikkeling van een wetenschappelijk onderbouwde vorm van NLP. Niet alleen zijn wij de enige wereldwijd die NLP aan een top 100 universiteit onderwijzen, maar combineren we NLP ook met het wetenschappelijk bewezen ABC-model van de gedragsanalyse om op die manier ABC-NLP te ontwikkelen.